Izmok nyújtása a szívünk egészségéért!

A stretchinget, azaz az izmaink nyújtását elsősorban azért végezzük, hogy növelje a testünk mozgástartományát, fokozzuk az izomkoordinációt, és megakadályozzuk a mozgásszegény életmód, vagy az öregedés folyamata által kiváltott izomrövidüléseket. Ám emellett egy kutatással bizonyították, hogy az akutan, vagy hosszú távon végzett passzív nyújtó gyakorlatok számos kardiovaszkuláris (szív- és érrendszeri) reakciót váltanak ki az emberi szervezetben. Különösen a nyújtás kezdeti szakaszában az érfalak mechanikus deformációja, az izmok afferens rostjainak stimulálása olyan folyamatokat indít el, amelyek perifériás vazodilatációt (értágulást), szívteljesítményfokozást, vérnyomásfokozódást, és az izmok vérkeringésének fokozódását okozza. Ez a megállapítás olyan gyógyszermentes kezelési lehetőséget adhat a szív és az érrendszer egészségének javítására és a betegségek kialakulásának kockázatának csökkentésére akár olyan embereknél is, akiknek nincs lehetőségük fokozottabb testmozgás elvégzésére. Tehát megelőzhetjük, vagy kezelhetjük a különböző szívbetegségeket, stroke-ot, vagy a cukorbetegséget.

A kutatás tehát bizonyította, hogy az akut nyújtás jelentős makro- és mikrocirkulációs hatást gyakorol, amely fokozza a véráramlást, valamint az oxigénellátást. Ezeknek a gyakorlatoknak hosszútávú gyakorlása tehát ígéretes módszer lehet az érfunkció javítására azáltal, hogy megkönnyítik az artériák tágulását, ezáltal csökkentik annak merevségét.

Kruse NT, Scheuermann BW. Sports Med. 2017 Aug 5.

Share on facebook

KaToNa Rehab

MOZGÁSSZERVI RENDELŐ

Egészségtudománnyal foglalkozó blog. Fizioterápiát és egyéb területeket érintő cikkek. 

Legnépszerűbb
Együttműködés

KaToNa GYM

AJÁnló

Leave a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük